Андрієво-Іванівська громада
Одеська область, Березівський район

Про встановлення  ставок та пільг із сплати за нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Андрієво-Іванівської сільської ради на 2025-2026 роки

Дата: 19.06.2024 08:57
Кількість переглядів: 127

 

Фото без опису

УКРАЇНА

АНДРІЄВО-ІВАНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

 БЕРЕЗІВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

  РІШЕННЯ

 

____ сесії Андрієво-Іванівської сільської ради VIIІ  скликання

 

 

« ____ » липня 2023 р.              с. Андрієво-Іванівка                      № ___

 

 

 

Про встановлення  ставок та пільг

із сплати за нерухоме майно,

відмінне від земельної ділянки на території

Андрієво-Іванівської сільської ради

на 2025-2026 роки

      

       Керуючись  ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 266  п. 266.4.2 Податкового кодексу України, Законом України №71-VІІІ « Про внесення змін до Податкового Кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», класифікатором  будівель і споруд НК 018:2023, затвердженим Наказом № 3573 Мінекономіки України  від 16 травня 2023 року, заслухавши інформацію сільського голови  Андрієво - Іванівської сільської ради Березівського району Одеської області, взявши до уваги аналіз регуляторного впливу

 

В И Р І Ш И Л И :

 

 1. Затвердити Положення про податок на нерухоме майно, відмінне  від земельної ділянки ( додається).

     

 2. Встановити  на території Андрієво-Іванівської сільської ради ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 1 кв.м. житлової та нежитлової нерухомості (додаток 1):

 2.1. для фізичних осіб в розмірі 0,3 відсотка розміру мінімальної  заробітної плати,  встановленої законом на 01 січня звітного ( податкового) року.

 2.2.   для юридичних осіб в розмірі 0,5 відсотка розміру мінімальної  заробітної плати,  встановленої законом на 01 січня  податкового року.

 

3. Базу оподаткування  об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи-платника податку зменшити:

  • для квартир незалежно від їх кількості –на 60 кв.м.
  • для житлового будинку , незалежно від їх кількості- на 120 кв.м.
  • для різних типів об’єктів житлової  нерухомості в разі одночасного перебування  у власності платника податку квартири та житлового будинку-на 180кв.м

 

4. Встановити пільги для фізичних та юридичних осіб із сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки (додаток 2).

 

5. Вважати таким, що втратило  чинність: рішення № 841 від 5 липня 2023 року.

 

6. Андрієво-Іванівській сільській раді  оприлюднити рішення в засобах масової інформації або в інший можливий спосіб.

 

7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію             сільської ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва Андрієво-Іванівської сільської ради.

 

 

 

 

 

Сільський голова                                                            Олександр ГВОЗДІК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                        Додаток № 1

 

                                                                                  ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                                  рішенням Андрієво-                                                Іванівської сільської ради 

                                                                                  від ___________2024 року

                                                                                                  №_________ 

 

Про встановлення ставок із сплати податку

на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

 

1. Платники податку

      Платники податку визначені пунктом 266.1 статті 266 Податкового кодексу України.

2. Об'єкт оподаткування

      Об'єкт оподаткування визначено пунктом 266.2 статті 266 Податкового кодексу України.

3. Не є об’єктом оподаткування. 

      Перелік об’єктів які не оподатковуються визначені пунктом 266.2.2 статті 266 Податкового кодексу України.

4. База оподаткування

      База оподаткування визначена пунктом 266.3 статті 266 Податкового кодексу України.

      База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

 

  1. Ставки податку

 

      Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування (пункт 266.5.1 статті 266 Податкового кодексу України).

 

6. Порядок обчислення, термін та порядок сплати податку, термін та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку

 

Порядок обчислення, термін та порядок сплати податку, термін та порядок подання звітності визначені пунктами 266.7-266.10 Податкового кодексу України. Податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до бюджету Андрієво-Іванівської сільської територіальної громади згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

 

7. Податковий період

 

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

 

 

 

СТАВКИ

податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки1

 

Ставки вводяться в дію з 01 січня 202 року.

Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території  територіальної громади, на які поширюється дія рішення ради:

 

Код області

Код району

Код
згідно з 
КАТОТТГ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території територіальної громади

 

 

 

UA51020010010041603

 

Андрієво-Іванівська сільська територіальна громада

 

(село Андрієво-Іванівка, с.Добриднівка, с. Левадівка, с. Каховка, с. Ісаєве, с. Новотроїцьке, с. Скосарівка, с. Веселе, с. Богданівка, с. Настасіївка, с. Новогригорівка, с. Піщана Петрівка)

 

 

Класифікація будівель та споруд2

Ставки податку3 за 1 кв. метр
(відсотків розміру мінімальної заробітно
ї плати)

код2

найменування2

для юридичних осіб

для фізичних осіб

1 зона4

2 зона4

3 зона4

1 зона4

2 зона4

3 зона4

11

Житлові будинки5

1110

Одноквартирні житлові будинки

Цей клас включає:

  • відокремлені житлові будинки садибного типу, дачі, будинки лісників, садові та інші літні будинки для тимчасового проживання, тощо.
  • зблоковані та терасні будинки з окремими квартирами, кожна з яких має власний дах та власний вхід з вулиці.

Цей клас не включає:

  • нежитлові сільськогосподарські будинки (1271).

0,5

-

-

0,3

-

-

1121

Житлові будинки з двома квартирами

Цей клас включає:

  • відокремлені, заблоковані та терасні будинки  з двома квартирами.

Цей клас не включає:

  • зблоковані або терасні будинки з окремими квартирами, кожна з яких має власний дах та власний вхід з вулиці. (1110).

0,5

-

-

0,3

-

-

1122

Житлові будинки з трьома і більше квартирами

Цей клас включає:

  • інші житлові будинки з трьома та більше квартирами.

Цей клас не включає:

  • гуртожитки (1130);
  • готелі (1211);
  • туристичні бази, табори та будинки відпочинку (1212).

0,5

-

-

0,3

-

-

1130

Житлові будинки для колективного проживання

Цей клас включає:

  • гуртожитки для студентів та учнів навчальних закладів, робітників та службовців, житлові будинки для дітей-сиріт та дітей з інвалідністю, інших соціальних груп, наприклад, будинки для біженців, притулки для бездомних.

Цей клас не включає:

  • лікарні (1264);
  • будівлі закладів соціального захисту населення (1264);
  • в’язниці та казарми (1274).

0,5

-

-

0,3

-

-

12

Нежитлові будівлі

1211

Будівлі готельні

Цей клас включає:

  • будівлі готелів, мотелів, пансіонатів та подібних закладів з надання житла з рестораном або без нього.
  • відокремлені будівлі ресторанів та барів.

Цей клас не включає:

  • ресторани в житлових будинках (1122);
  • хостели, гірські притулки, табори для відпочинку, рекреаційні будинки (1212);
  • ресторани в торгових центрах (1230).

0,5

-

-

0,3

-

-

1212

Інші будівлі для короткострокового проживання

Цей клас включає:

  • будівлі хостелів, дитячих та сімейних таборів відпочинку, гірські притулки, рекреаційні будинки та інші будівлі для тимчасового проживання, не класифіковані раніше.

Цей клас не включає:

  • будівлі готельні (1211);
  • споруди парків для дозвілля та розваг (2412).

0,5

-

-

0,3

-

-

1220

Офісні будівлі5

Цей клас включає:

  • будівлі, що використовуються як приміщення для конторських та адміністративних цілей, у тому числі для промислових підприємств, банків, поштових відділень, органів державної влади та місцевого самоврядування тощо;
  • конгрес-центри, будівлі органів правосуддя, парламентські будівлі.

Цей клас не включає:

  •  офіси в будівлях, які використовуються переважно для інших цілей

 

0,5

-

-

0,3

-

-

1230

Будівлі оптово-роздібної торгівлі5

Цей клас включає:

  • будівлі торгових центрів, універмагів, окремих магазинів та крамниць, зали для ярмарків, аукціонів, торгових виставок, криті ринки, закладів обслуговування учасників дорожнього руху тощо.

Цей клас не включає:

  • магазини в будівлях, які призначені переважно для інших цілей

0,5

-

-

0,3

-

-

124

Будівді транспорту та зв’язку

1241

Будівлі електронних комунікацій, станцій, терміналів та пов’язані з ними будівлі

Цей клас включає:

  • будівлі цивільних та військових аеропортів, залізничних станцій, автобусних станцій, морських та річкових вокзалів, фунікулерів та станцій канатних доріг;
  • будівлі центрів радіо- та телевізійного мовлення, телефонних станцій, телекомунікаційних центрів тощо;
  • ангари для літаків, будівлі сигнальних будок, локомотивних та вагонних депо;
  •  телефонні будки;
  •  будівлі маяків;
  • будівлі (вежі) управління повітряним рухом.

Цей клас не включає:

  • заклади обслуговування учасників дорожнього руху (1230);
  • резервуари, силоси та складські приміщення (1252);
  •  залізничні колії (2121, 2122);
  • злітно-посадкові смуги аеродромів (2130);
  • лінії та вежі електронних комунікаційних мереж (2213, 2224);
  •  нафтотермінали (2303).

0,5

-

-

0,3

-

-

1242

Будівлі гаражів

Цей клас включає:

  • гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки;
  •  навіси для велосипедів.

Цей клас не включає:

  • автостоянки в будівлях, які використовуються переважно для інших цілей;
  • заклади обслуговування учасників дорожнього руху (1230).

0,5

-

-

  0,3

-

-

125

Промислові та складські будівлі5

1251

Промислові будівлі5

Цей клас включає:

  • будівлі, що використовуються для промислового виробництва, наприклад, фабрики, майстерні, бойні, пивоварні тощо.

Цей клас не включає:

  • резервуари, силоси та складські приміщення (1252);
  • будівлі сільськогосподарського призначення (1271);
  • комплексні промислові споруди (електростанції, нафтопереробні заводи тощо), які не мають характеристик будівель (230).

0,5

-

-

0,3

-

-

1252

Резервуари, силоси та склади

Цей клас включає:

  • резервуари та ємності;
  • резервуари для нафти та газу;
  • силоси для зерна, цементу та інших сухих продуктів; - холодильники та спеціальні склади;
  •  складські майданчики.

Цей клас не включає:

  • сільськогосподарські силоси та складські будівлі, що використовуються для сільського господарства (1271);
  • водонапірні башти (2222);
  • нафтотермінали (2303).

0,5

-

-

0,3

-

-

126

Будівлі громадського дозвілля, освіти, охорони здоров’я та соціального захисту

1261

Будівлі громадського дозвілля

Цей клас включає:

  • будівлі кінотеатрів, театрів, концертні зали тощо;
  • зали засідань та багатоцільові зали, що використовуються, головним чином, для публічних виступів;
  •  казино, цирки, музичні зали, танцювальні зали та дискотеки, естради тощо.

Цей клас не включає:

  • музеї, художні галереї (1262);
  • спортивні зали (1265);
  • парки для відпочинку та розваг (2412).

0,5

-

-

0,3

-

-

1262

Будівлі музеїв та бібліотек5

 

Цей клас включає:

  • будівлі музеїв, художніх галерей, бібліотек та ресурсних центрів;
  •  будівлі архівів.

 

Цей клас не включає:

  •  пам'ятники історичні (1273).

0,5

-

-

0,3

-

-

1263

Будівлі закладів освіти та дослідних закладів5

Цей клас включає:

  • будівлі, призначені для дошкільної, середньої, професійно-технічної та спеціалізованої освіти;
  • будівлі закладів вищої освіти, науково-дослідних закладів, лабораторій;
  •  будівлі спеціальних шкіл для дітей з фізичними або розумовими вадами;
  •  будівлі закладів для фахової перепідготовки;
  •  будівлі метеорологічних станцій, обсерваторій.

 

Цей клас не включає:

  • гуртожитки, які є окремим будівлями шкіл-інтернатів (1130);
  • гуртожитки для студентів (1130);
  • бібліотеки (1262);
  • лікарні навчальних закладів (1264).

0,5

-

-

0,3

-

-

1264

Будівлі закладів охорони здоров’я та соціального захисту населення5

Цей клас включає:

  • будівлі закладів з надання медичної допомоги хворим та травмованим пацієнтам;
  • санаторії, лікарні тривалого перебування і будинки з медичним доглядом для людей похилого віку та осіб з інвалідністю, психіатричні лікарні, диспансери, пологові будинки, реабілітаційні центри матері та дитини;
  • будівлі лікарень навчальних закладів, виправних закладів, в'язниць та збройних сил;
  • будівлі, що використовуються для термального та соляного лікування, функціональної реабілітації, пунктів переливання крові, пунктів донорського грудного молока, ветеринарних лікарень тощо;
  • будинки закладів, що надають комбіновані послуги проживання та догляду або медичного обслуговування для людей похилого віку, для людей з обмеженими можливостями тощо.

Цей клас не включає:

  • соціальні будинки-інтернати для людей похилого віку та осіб з інвалідністю (1130).

0,5

-

-

0,3

-

-

1265

Спортивні зали5

Цей клас включає:

  • будівлі, що використовуються в спортивних цілях (баскетбольні і тенісні зали, плавальні басейни, гімнастичні зали, ковзанки або хокейні арени тощо), що передбачають обладнання для глядачів та учасників.

Цей клас не включає:

  • багатоцільові зали, що використовуються, головним чином, для публічних виступів (1261);
  • спортивні майданчики для занять спортом на відкритому повітрі, наприклад, тенісні корти, відкриті плавальні басейни тощо (2411).

0,5

-

-

0,3

-

-

127

Інші нежитлові будівлі5

1271

Нежитлові сільськогосподарські будівлі5

Цей клас включає:

  • будівлі, призначені для сільськогосподарської діяльності, наприклад, корівники, стайні, свинарники, кошари, конюшні, розплідники, промислові курники, зерносховища, ангари та фермерські господарські будівлі, погреби, виноробні заводи, винні чани, теплиці, сільськогосподарські силоси тощо.

Цей клас не включає:

  • споруди зоологічних парків та ботанічних садів (2412)

0,5

-

-

0,3

-

-

1272

Меморіальні та культові будівлі5

Цей клас включає:

  • церкви, каплиці, мечеті, синагоги тощо;
  • цвинтарі та похоронні споруди, ритуальні зали, крематорії.

Цей клас не включає:

  • переведені в світські культові будівлі, що використовуються як музеї (1262);
  • пам’ятки історичні (1273)

0,5

-

-

0,3

-

-

1273

Пам’ятники історичні та ті, що охороняються5

Цей клас включає:

  • будівлі історичні та такі, що охороняються державою і не використовуються для інших цілей;
  • старовинні руїни, що охороняються державою, археологічні розкопки;
  • статуї та меморіальні, художні і декоративні споруди.

Цей клас не включає:

  • будівлі музеїв (1262);
  • релігійні будівлі (1272).

0,5

-

-

0,3

-

-

1274

Інші будівлі, не класифіковано раніше5

Цей клас включає:

  • будівлі виправних закладів, в’язниць, слідчих ізоляторів, військових казарм, міліцейських та пожежних служб;
  • такі споруди, як зупинки громадського транспорту, громадські туалети, пральні, лазні тощо;

Цей клас не включає:

  • телефонні будки (1241);
  • госпіталі виправних закладів, в’язниць, збройних сил (1264);
  •  військові інженерні споруди (2420).

0,5

-

-

0,3

-

-

 

Будівлі, що не ввійшли до цього переліку

0,5

-

-

0,3

-

-

                   

 

1 У разі встановлення ставок податку, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом ставки затверджуються окремими додатками.

2 Класифікація будівель та споруд, код та найменування зазначаються відповідно до Національного класифікатора будівель та споруд НК 018-2023, затвердженого наказом Міністерства економіки України  від 16 травня 2023 р. № 3573.

3 Ставки податку встановлюються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України і зазначаються десятковим дробом з трьома (у разі потреби чотирма) десятковими знаками після коми.

4 У разі визначення у рішенні про оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зон адміністративно-територіальної одиниці, щодо якої приймається рішення, ставки встановлюються залежно від зони. Без урахування зони ставки зазначаються у графі “1 зона”.

5 Об’єкти нерухомості, що класифікуються за цим підкласом, звільняються/можуть звільнятися повністю або частково від оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до норм підпункту 266.2.2 пункту 266.2 та пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Секретар сільської ради                 Ольга КРУГЛОВА

 

 

 

Додаток № 2

 

                                                                                  ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                                  рішенням Андрієво-                                                Іванівської сільської ради 

                                                                                  від ___________2024 року

                                                                                                  №_________ 

 

 

Перелік пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки1

 

Пільги діють з 01 січня 2025 року

 

 

Група платників

 

Категорія/класифікація будівель та споруд

Розмір пільги (відсотків суми податкового зобов’язання за рік)

  1. Фізичні особи :         

-інваліди першої і другої групи;

-фізичні особи, в яких на утриманні троє і більше дітей віком до 18 років та малозабезпечені;

-пенсіонери (за віком);

-ветерани війни, праці та особи, на яких поширується дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

-фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

-11. Житлові будинки;

-1242. Будівлі гаражів.

100%

  1. Юридичні особи:

-Комунальні підприємства Андрієво-Іванівської ради.

Все нерухоме майно.

100%

  1. Фізичні особи.

-1242. Будівлі гаражів площею до 30 метрів квадратних;

-Господарські (присадибні) будівлі – допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні бойлерні, тощо (на території присадибної ділянки).

100%

 

 

 

 

 

 

 

 

              

  1. Фізичні особи.

- Будівлі тваринництва, що входять до класу 1271 (нежитлові сг будівлі).

100%

  1. Юридичні особи

 

-          Будівлі виправних закладів, в’язниць, слідчих ізоляторів, військових казарм, міліцейських та пожежних служб, що входять до класу 1274 (Інші будівлі, не класифіковано раніше).

100%

6. Юридичні особи

- Церкви, каплиці, мечеті, синагоги , що входять до класу 1272 (меморіальні та культові будівлі).

100%

 

Пільги визначаються з урахуванням норм підпункту 12.3.7. пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України. У разі встановлення пільг, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом пільги затверджуються окремо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз регуляторного впливу

 

до проекту рішення Андрієво-Іванівської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати за нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Андрієво-Іванівської сільської ради на 2025-2026 роки»

 

І. Визначення проблеми, що пропонується розв’язати шляхом

державного регулювання.

 

         Податковий кодекс України є законодавчим актом, який регулює відносини, що виникають у процесі встановлення та скасування податків та зборів в Україні, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

          Підпунктом 12.3.4. пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України встановлено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

         Виходячи із норм пункту 5 статті 2 та частини першої статті 3 Бюджетного кодексу України, бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України (однією зі складових якої є бюджети місцевого самоврядування), становить один календарний рік, що починається 01 січня кожного року й закінчується 31 грудня того ж року.

        Тобто, в рамках, визначених Бюджетним та Податковими кодексами України, маємо до 25 липня оприлюднити прийняте рішення «Про встановлення розмірів ставок місцевих податків та зборів на території Андрієво-Іванівської сільської  територіальної громади».

 

Регуляторний орган: Андрієво-Іванівська сільська рада.

Розробник: Відділ фінсів Андрієво-Іванівської сільської ради.

Контакти: тел.(0984390869, 0962529147).

 

Проблема, яку пропонується розв’язати – врегулювання справляння місцевих податків та пільг зі сплати місцевих податків на території Андрієво-Іванівської сільської територіальної громади відповідно до Податкового кодексу, визначення на законних підставах розміру ставок та пільг місцевих податків.

 

Причини виникнення проблеми:

 

Наказом Міністерства економіки України від 16 травня 2023 року № 3573 відповідно до частини п’ятої статті 259 Господарського кодексу України затверджено національний класифікатор НК 018:2023 “Класифікатор будівель і споруд” та одночасно скасовано національний класифікатор ДК 018–2000 “Державний класифікатор будівель та споруд”, затверджений наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17. 08. 2000 № 507.

 

Оцінка важливості проблеми:

 

         Проблема, яку пропонується вирішити, дуже важлива для всіх членів Андрієво-Іванівської сільської територіальної громади. Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету громади, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Питання наповнення бюджету Андрієво-Іванівської сільської територіальної громади через встановлення місцевих податків та зборів є сферою загальних інтересів суб’єктів господарювання Андрієво-Іванівської сільської територіальної громади. Як наслідок члени сільської територіальної громади, у тому числі платники податку, отримують впевненість у можливості виконання соціально-економічних програм, органи місцевого самоврядування виконують вимоги Податкового кодексу України в частині встановлення місцевих податків та зборів та отримання доходів бюджету громади з метою реалізації власних повноважень. Згідно з бюджетним законодавством місцеві податки та збори є джерелом надходження загального фонду бюджету Андрієво-Іванівської сільської   територіальної громади, за рахунок якого забезпечуються надання послуг населенню в галузях бюджетної сфери та реалізуються інші соціальні програми. Крім цього, рішення Андрієво-Іванівської сільської ради буде узгоджуватися з вимогами Бюджетного та Податкового кодексами України.

 

ІІ. Цілі державного регулювання.

 

       Проєкт рішення Андрієво-Іванівської сільської ради спрямований на розв’язання завдання, визначеного в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу. Цілями державного регулювання є встановлення податків та зборів на території Андрієво-Іванівської сільської територіальної громади відповідно до вимог Податкового кодексу.

Ухвалення рішення сприяє підвищенню рівня податкової дисципліни, ефективності контролю державної податкової служби в частині наповненості бюджету сільської територіальної громади та своєчасності сплати податків.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей.

 

  1. Визначення альтернативних способів:

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Встановлення ставок податку зідно проєкту рішення.

 

 

Дана альтернатива є найбільш прийнятою, так як враховує вимоги Бюджетного та Податкового кодексів України, що є особливо актуальним та важливим питанням, дозволить забезпечити стабільні надходження до місцевого бюджету Андрієво-Іванівської сільської  територіальної громади, що дозволить профінансувати соціальні програми. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

Альтернатива 2

Встановлення мінімальних ставок.

Альтернатива неприйнятна. Наслідком є недоотримання надходжень до бюджету коштів, що обмежить фінансування першочергових видатків, які мають тенденцію до збільшення. Це повязано із зростанням заробітної плати працівників бюджетної сфери, підвищенням тарифів на енергоносії, ростом індексу споживчих цін. Негативний вплив буде завдано Андрієво-Іванівській сільській територіальній громаді, оскільки відсутність надходжень до бюджету ставить під загрозу фінансування соціально важливих сільських програм, бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоровя, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту, житлово-комунального та дорожнього господарства.

Альтернатива 3

Встановлення максимальних ставок.

 

 

Альтернатива може бути прийнятою. Установлення максимальної ставки податку для об’єктів житлової та /або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та /або юридичних осіб, забезпечить надходження до бюджету, упорядкує відносини між органами місцевого самоврядування та громадянами суб’єктами господарювання. Але, при цьому збільшується податкове навантаження на платників податку. В цьому випадку буде перевиконання дохідної частини бюджету Андрієво-Іванівської сільської територіальної громади, але у зв’язку з надмірним податковим навантаженням буде виникати заборгованість зі сплати     податку та соціальна напруга населення.

 

IV. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

 

        Механізм розв’язання визначеної проблеми полягає у прийнятті відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України рішення Андрієво-Іванівської сільської ради Березівського району Одеської області  № _____ від ____ липня 2024 р «Про встановлення ставок та пільг із сплати за нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Андрієво-Іванівської сільської ради на 2025-2026 роки»

        Інші елементи податку (зокрема платники податку, об’єкт оподаткування, база оподаткування, порядок обчислення податку, податковий період, строк та порядок сплати податку, строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку) та відносини, що виникають у сфері справляння податку визначено на рівні Податкового кодексу України.

        Цей спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм рішення всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування.

         При здійсненні регуляторної діяльності розглядаються обґрунтовані пропозиції та зауваження до проєкту рішення, надані суб’єктами господарювання, представниками територіальної громади в установленому законом порядку.

        Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами державної податкової служби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання, у порядку та на умовах, визначених Кодексом і цим регуляторним актом.

Тобто, прийняття рішення Андрієво-Іванівської сільської  ради Березівського району Одеської області № _____ від ____ липня 2024 р. «Про встановлення ставок та пільг із сплати за нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Андрієво-Іванівської сільської ради на 2025-2026 роки», встановлення місцевих податків та зборів на території Андрієво-Іванівської сільської територіальної громади є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов’язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.

 

V. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

 

        Передбачається не обмежувати строк дії регуляторного акта. У разі потреби можуть бути внесені зміни.

 

VI. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

 

        Базове відстеження результативності буде здійснено до дня набрання чинності цим регуляторним актом.

       Повторне відстеження результативності буде проведено через рік з дня набрання чинності цим регуляторним актом.

       Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися відповідальним за його розробку – відділом фінансів Андрієво-Іванівської сільської ради на підставі аналізу статистичних даних щодо надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до бюджету сільської  територіальної громади.

 

 

 

 

Начальник  відділу фінансів                                     Олеся Хацьор

 

 

 

 

 

 

 

                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            Положення

      про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

 

1. Визначення понять.

1.1. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - це місцевий податок, що сплачується платниками податку за об’єкти житлової та /або нежитлової нерухомості і зараховується до місцевого бюджету.

1.2. Об’єкти житлової нерухомості  - будівлі, віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду, дачні та садові будинки. Об’єкти житлової нерухомості поділяються на такі типи:

а) житловий будинок - будівля капітального типу, споруджена з дотриманням вимог, встановлених законом, іншими нормативно-правовими актами, і призначена для постійного у ній проживання. Житлові будинки поділяються на житлові будинки садибного типу та житлові будинки квартирного типу різної поверховості;

б) житловий будинок садибного типу - житловий будинок, розташований на окремій земельній ділянці, який складається із житлових та допоміжних (нежитлових) приміщень;

в) прибудова до житлового будинку - частина будинку, розташована поза контуром його капітальних зовнішніх стін, і яка має з основною частиною будинку одну (або більше) спільну капітальну стіну;

г) квартира - ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання;

ґ) котедж – одно - півтора поверховий будинок невеликої житлової площі для постійного чи тимчасового проживання з присадибною ділянкою;

д) садовий будинок - будинок для літнього (сезонного) використання, який в питаннях нормування площі забудови, зовнішніх конструкцій та інженерного обладнання не відповідає нормативам, установленим для житлових будинків;

е) дачний будинок - житловий будинок для використання протягом року з метою позаміського відпочинку.

1.3.Об’єкти нежитлової нерухомості – будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду. У нежитловій нерухомості виділяють:

а) будівлі готельні – готелі, мотелі, кемпінги, пансіонати, ресторани та бари, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, будинки відпочинку;

 б) будівлі офісні – будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей;

 в) будівлі торговельні – торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів, їдальні, кафе, закусочні, бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування;

 г) гаражі – гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки;

 ґ) будівлі промислові та склади;

 д) будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки);

е) господарські (присадибні) будівлі – допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо;

є) інші будівлі.

2. Платники податку

2.1. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової  та/або  нежитлової нерухомості.

2.2. Платниками податку, в разі перебування об’єктів житлової та/або  нежитлової  нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб, є:

а) якщо об’єкт житлової та/або  нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;

б) якщо об’єкт житлової та/або  нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

в) якщо об’єкт житлової та/або  нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

3. Об’єкт оподаткування

3.1. Об’єктом оподаткування є об’єкт житлової та   нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

3.2. Не є об’єктом оподаткування:

а) об’єкти житлової та   нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади , органів місцевого самоврядування, а також організацій створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності) ;

б) об’єкти житлової та   нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки ;

в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;

г) гуртожитки;

ґ) житлова нерухомість непридатна для проживання, в тому числі у зв»язку з аварійним станом , визнана такою згідно з рішенням сільської ради;

д) об’єкти житлової нерухомості,  в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам,  дітям, позбавленим  батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;

е)  об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;

є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;

ж) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;

з) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності  громадських організацій інвалідів та їх підприємств.

4. База оподаткування

4.1. Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. 

4.2. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом   на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

4.3. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної  площі  кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.

5. Пільги із сплати податку

5.1. База оподаткування об’єкта/об’єктів  житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають  у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків  незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів.

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток ( у разі їх одночасного перебування  у власності платника податку квартири/ квартир та житлового будинку /будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітній) період (рік).

Сільська рада може збільшувати граничну межу житлової нерухомості, на яку зменшується база оподаткування, встановлена цим підпунктом

5.2. Сільська рада встановлює пільги з податку, що сплачується на території сільської ради, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами(положеннями). Пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової нерухомості для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.

5.2.1.  Пільги з податку, що сплачується на   території сільської ради з об’єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не надаються на:

об’єкт/об’єкти оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням органів місцевого самоврядування;

об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів нежитлової нерухомості, встановлюються в залежності від майна, яке є об’єктом оподаткування.

Органи місцевого самоврядування до 1 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта житлової нерухомості відомості стосовно пільг, наданих ними відповідно до абзацу першого та другого цього підпункту.

6. Ставка податку

6.1. Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської  ради в залежності від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі до 2 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.

7.  Порядок обчислення суми податку.

7.1. Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюються контролюючим  органом   за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої  нерухомості у такому порядку:

а) за наявності у власності платника податку одного об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів "а" або "б" підпункту 5.1. пункту 5 цього положення, та пільги сільської ради з неоподатковуваної площі таких об’єктів (у разі її встановлення) та відповідної ставки податку;

б) за наявності у власності платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпунктів "а" або "б" підпункту 5.1 пункту 5 цього положення  та пільги сільської ради з неоподатковуваної площі таких об’єктів (у разі її встановлення), та відповідної ставки податку;

в) за наявності у власності платника податку об’єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпункту "в" підпункту 5.1 пункту 5 цього положення та пільги сільської ради з неоподатковуваної площі таких об’єктів (у разі її встановлення), та відповідної ставки податку;

г) сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів б) і в) цього підпункту, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об’єктів житлової нерухомості.

Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об’єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

7.2. Податкове/податкові  повідомлення - рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 8.1. пункту 8 цього положення, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, сільської ради за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

 Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

7.3.Контролюючі органи за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів.

7.4 Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

права на користування пільгою із сплати податку;

розміру ставки податку;

нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

7.5. Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов’язані щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

7.6. Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

7.7. Порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об’єкта оподаткування  податком.

7.7.1. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому виникло право власності.

7.7.2. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

8. Податковий період

8.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

9. Строк та порядок сплати податку

9.1. Податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до сільського бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

Фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській   місцевості через каси сільських   рад за квитанцією про прийняття податків.

9.2. Податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується:

а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь